De zoutvlakte - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Jonet Marees - WaarBenJij.nu De zoutvlakte - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Jonet Marees - WaarBenJij.nu

De zoutvlakte

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jonet

25 Mei 2010 | Bolivia, Uyuni

Hallo allemaal.
We hebben een internetcafe gevonden maar de snelheid van de computer is niet zo snel dus houden we het kort.
We zitten nu in Bolivia. De zoutvlakte Solar de Uyuni was prachtig. Een heel groot meer met alleen maar zout. De tocht er naar toe was al een schitterende rit. Vlak over de grens van Chili naar Bolivia kwamen we in een sneeuwbui terecht. Daar hebben we bij geisers gestaan. Een stukje verder hebben we gepoedeld in een warmwaterbron terwijl het vroor. Buiten aan en uit kleden brrrrrr maar wel weer een belevenis. Hele mooie ver gezichten van het landschap. Na een stuk rijden zijn we bij flamingo´s geweest en onderweg wel 1000 lama´s gezien en wat vicuna´s. De nacht in een lodge doorgebracht. Waar we nog een voorstelling kregen van schoolkindertjes met de meester.
Het was een ijskoude nacht alles was bevroeren ook de wc min 10 was het wel. De dag er op veel kilometrs gemaakt om naar de lodge bij de zoudvlakte te komen.
Onderweg begaf de jeep het midden in een ijsrivier. Maar hij deed het later weer gelukkig. Vandaag over het zoutmeer gereden wat een hele grote belevenis was. Onderweg zijn we bij een eiland geweest met enorme cactussen van wel 9 meter hoog. Bij een zouthotel geweest en gezien hoe ze zout verwerken. En bij een oud treinenkerkhof geweest.
De trein van Lucky Luke stond er ook tussen. Nu zitten we in Uyuni en morgen vroeg weer naar Potosi een lange busrit.
Groetjes Jan en Jonet

• 26 Mei 2010 - 06:09

YvonneO:

Lieve Jonet en Jan,
    Tjonge, leuk met zo'n jeep!!!
    Wat een verhalen allemaal toch weer!
    Ik zie dat jullie over 28 dagen terug keren, vwat gaat het toch evengoed snel. Hoewel ik je wel mis Jonet!!
    Veel plezier verder en ik lees weer de berichten!
    Doeg! Groetjes Yvonne

• 26 Mei 2010 - 08:01

Gerda:

Hey Jonet en Jan,
    Wat een bijzondere reis maken jullie toch. Miste je de frietjes niet bij al dat zout??
    Leek net een sauna denk, bij de warmwaterbron?
    Jullie fotoos zijn prachtig!!
    Tot de volgende weblog, leuk hoor om jullie zo te volgen met al jullie belevenissen.
    Hartelijke groet Gerda.

• 26 Mei 2010 - 12:00

Ma En Pa Delien:

wat een verhalen sneeuwbuien en poedelen in zoutmeren dan weer verre busritten of autos die boven een zoetmeer stuk gaan maar het kwam gelukkig weer goed jullie zullen wat te vertellen hebben straks wij maken hier niet zoveel mee het is nog steeds geen zomer een graadje 16 tot18 nou geniet nog maar een paar weken en verder tot het volgende relaas ma en pa

• 26 Mei 2010 - 16:30

Siem En Sas:

Hai pap en mam.
    Wat gaaf allemaal zeg.
    Gelukkig dat de auto het op den duur weer deed.
    En wat zal het koud geweest zijn -10 brrr.
    jullie maken wel van alles mee zeg.
    Hier gaat het z'n gangetje.
    Genieten jullie nog maar lekker en we spreken elkaar.
    xxxxxx siem en sas

• 26 Mei 2010 - 19:52

Elly P.:

wat een prachtige foto,s en weer een bijzonder verhaal. en wat fijn dit samen te mogen beleven.
    geniet nog een aantal weekjes. groetjes elly

• 29 Mei 2010 - 17:07

Nicolette:

Hoi Jonettekee, ik ben een beetje laat, maar beter laat dan nooit! Gaat alles goed met jullie, zo te zien genieten jullie enorm. Mooie foto`s hoor! Nou nog veel plezier en tot over een maandje. Groetjes nicolette

• 30 Mei 2010 - 10:51

Lian En Ruud:

Hoi Jonet en Jan.
    De foto van de Cavia heeft al heel wat losgemaakt bij een heleboel. Het is ook wel een raar gezicht hoor met kop en pootjes en al.
    Wat een avonturen beleven jullie toch allemaal. Leuk hoor. Kan je nog alles in je opnemen? Jan speciaal voor jouw van harte gefeliciteerd maandag ennuuh nog 50 erbij hè Abraham. Nou geniet nog even voordat jullie weer terug in Tuitjenhorn zijn. Groetjes Lian en Ruud

• 30 Mei 2010 - 12:25

Hans En Ineke:

Hoi Jonet en Jan

Eerst gefeliciteerd met je verjaardag Jan.
    Eindelijk als jullie al een heleboel gedaan hebben heb ik jullie website weten te vinden. Wat een ervaring allemaal.
    Onwijs leuk en bijzonder.
    Groeten Ineke

• 01 Juni 2010 - 05:15

Sabiene.:

Lees ook jullie verhalen en ben zeer onder de indruk van de super gave foto's op de zoutvlakte!! Echt heel mooi..Zit zelf voor een jaar samen met mijn vriend in Zweden en houd ook een waarbenjij site bij..Leuk om jullie verhalen te lezen..Geniet nog lekker, al gaat de tijd wel erg snel..
    Groeten Sabiene.

• 01 Juni 2010 - 20:27

Mart En Marian:

hoi Jan en Jonet,
    Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag en heb je genoten van je cavia!!!
    Jullie hebben weer heel weer heel wat avonturen meegemaakt, ik ben weer helemaal bij, leuk hoor.
    Veel plezier en geniet ze. Gr. Mart en Marian