Arica Chili - Reisverslag uit Arica, Chili van Jonet Marees - WaarBenJij.nu Arica Chili - Reisverslag uit Arica, Chili van Jonet Marees - WaarBenJij.nu

Arica Chili

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jonet

21 Mei 2010 | Chili, Arica

Hallo daar zijn we weer.
We hebben weer veel beleeft de laatste dagen.
Jullie weten het misschien al maar de cuy is een cavia, die ik (Jan) heb gegeten. Dit is een nationaalgerecht in Peru. De cuy smaakte lekker hij smaakt een beetje naar kip.
De volgende dag gingen we naar de Colca Canyon voor 2 dagen om de condors te gaan bekijken. Onderweg kwamen we veel Vicuna´s, Lama´s en Alpaca´s tegen. De eerste dag zijn we gaan wandelen in de omgeving van onze lodge. ´s Avonds warmwater bronnen bezocht. De temperatuur is daarin 39 graden. Het poedelen hierin was heerlijk.
´s Ochtends vroeg op, om de condors te gaan bekijken. We zijn over een berg van 4930 meter gegaan. (Dus Gerda we blijven in hogere sferen).Dit was een machtig gezicht om deze vogels omhoog uit de canyon te zien komen. Ze zweven heel dicht bij. De canyon is een van diepste van de wereld. Nu zijn we in Chili in Arica een havenplaats.
Waar vandaag een feestdag is veel gezelligheid.
Vanavond gaan we met de nachtbus naar San Pedro de Altacama dit is 13 uur rijden.
Het tillen met de rugtas valt mee Sas het zijn iedere keer kleine stukjes lopen.
Het reizen met de bus is wel vermoeiend.
Ome Kees en Tante Nan fijne vakantie in Oostenrijk. En Saskia de groetjes van Frederika. Sabine Frederika heeft de cuy helemaal van top tot teen opgegeten.

groetjes Jan en Jonet

• 22 Mei 2010 - 11:27

Gerda:

Ooooohhhh, warmwaterbronnen, heb ik ook mogen ervaren in Indonesië. Echt helemaal geweldig, eerst buiten in de bergen onder eeuwigdurende warmwaterstralen, en later in een bad in een hotel, daar stroomt het warmwater ook altijd!!
    Echt een heerlijke belevenis. Niet voor te stellen bij ons water uit de kraan..
    Veel plezier maar weer en blijf genieten!!
    Hartelijke groet, Gerda.

• 23 Mei 2010 - 02:31

Frederika:

Mooi verslag. Wat beleven we toh veel. We hebben het bovendien erg gezellig samen!!! Defoto{s mooi gekozen.

• 23 Mei 2010 - 09:19

Ma En Pa Delien:

we hebben jullie verlag weergelezen met mooie fotoshet is nu pinkster en mooi weer de 27mei beginnen ze te bestralen met de faxi van het zirkenfonds jullie genieten nog maar een tijdje van dat prachtige land verder het allerbeste en tot de volge3nde serie ma die al verlangst naar jullie krijgt en pa

• 24 Mei 2010 - 17:59

Margret:

Hoi Jonet en Jan,mooi hoor die foto's,we hebben ze ook even aan de kids laten zien en natuurlijk die van de cavia op Jan zijn bord,ze vonden het maar zielig voor die cavia,als hun dat op hun bord kregen hoefde ze al geen eten meer zeiden ze haha,maar dat was te verwachten,we hebben nu de pinkster alweer achter de rug met prachtig weer en de bbq is weer even aan geweest,gezellig met zijn allen gegeten,Ruud gaat morgenochtend vroeg weer een ritje Frankrijk doen en ik ga weer in de zandbak spelen,nou veel plezier nog,groetjes Ruud en Margret

• 31 Mei 2010 - 15:53

Anja:

Hoi Jan en Jonet, ik was een beetje achter met lezen. druk geweest. Geweldig wat jullie allemaal zien, die cuy met patat,het ziet er vreemd uit.